Saturday, September 15, 2012

He Will AlWayS Be My Little BrothEr...Al-FatiHah



BaRu2 ni 29 JuLai 2012-AhaD yG SuraM...Brita BURUK yg melanda kitorang sekeluarga mmg ibarat langit yg meruntuh menghempap kitorang sefamily...Tarikh tu mcm mimpi buruk yg terlalu ingin untuk sesiapa saja mengelak dari menghadapi....

Jam 11.45pagi...tiba2 ada bunyi motor yg stop betul2 depan rumah...lepas bagi salam je terus 2 org pak cik serbu masuk kt dalam umah...mula2 tu mmg rase nak jerkah je sbb x bertudung pn time tu...lagi pun dah duduk dalam umah kan...aku lari masuk dlm umah dengan tutup kepala dengan jubah yg bru je sudah dilipat...mmg tak sempat nak pakai tudung sebab tengok muka pak cik tu tegang bebeno...just tutup kepala dgn kain tuala besar je...

Slowly Ask :

Me : Kenapa Pak Cik?Ada apa ye??
P.Cik : Mintak bersabar banyak2 di bulan baik ni ye..
Me : Kenapa?
P.Cik : Ada tak abang adik yg berulang dari Sg petani naik motor?
Me : Memang Abg saya di Sg.Petani skrg sbb kakak ipar sy nak bersalin...tapi dia tak naik motor.
(kitorg 1 family yg g hantar abg long ngan k.ipar ke hspital besar SP so Arwah teman Nenek buka puasa)
P.Cik : Motor Honda Merah......
Me : tu motor Adik sya..kenapa dengan dia??
P.Cik : Dia Kemalangan...

RASA MCM DUNIA BERHENTI BERPUTAR...JANTUNG STOP PAM DARAH...NAFAS PUN TERHENTI...

Me : Mcmne ngn dia Skrg??
P.Cik : Dia DAH tak ada...................................

NENEK DAH NANGIS TERESAK2...LEPAS TU MAK PULAK BRU BALIK DAPAT TAU...AKU YG SEDIH PEDIH NI STILL CONTROL PUJUK MAK NGN NENEK....SIKIT PUN AKU TAK NANGIS...TAPI dalan hati ni.....Allahu A'laa A'lam.....

Lepas Call Ayah adalah detik yg paling mencabar bagi aku...masa kena berUcap depan 2000 audience dulu pun aku tak takut mcm ni....ayah AMANAHkan aku call semua adik-beradik ngn family yg lain....nak ckp ape???lepas call...senyap.....hanya bunyi tangisan mak ngn nenek je...tapi sebenarnye tu yg membantu aku luahkan BERITA BURUK tu....



No comments:

Post a Comment